BARTIN ÜNİVERSİTESİ

image/svg+xml
image/svg+xml

928 Bilim Insani Sinif Ögretmenligi Egitimini Tartisti

Yayın Tarihi : 25/05/2015

Bu yil 14’üncüsü yapilan “Sinif Ögretmenligi Egitimi Sempozyumu” Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesinin ev sahipliginde yurt içi ve yurt disindan bilim insanlarinin katilimiyla gerçeklestirildi. Bartin Üniversitesi konferans salonunda gerçeklestirilen sempozyum açilis töreninde konusan Sempozyum Düzenleme Kurulu Baskani ve Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Ilkögretim Bölümü Baskani Doç. Dr. Muammer Yilmaz, sempozyumun yogun bir katilimla gerçeklestirildigini belirterek, “Sempozyuma yurdun dört bir yanindan ve yurt disindan gelen, alaninda yetkin bilim insanlari var. Üç gün sürecek sempozyum 14 ayri salonda ve 91 oturumda gerçeklestirilecek. Ayrica sempozyum süresince 5 panel, 4 konferans düzenlenecektir. Sempozyum süresince sinif ögretmenligi alaninda yapilan arastirmalar degerlendirilecek, sinif ögretmenlerinin deneyimleri paylasilacak, mevcut egitim sistemi degerlendirilecek, ögretmen yetistirmenin nitelikleri belirlenmeye çalisilacaktir.” dedi.

Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Firdevs Günes ise, sempozyumun 1994 yilindan bu yana düzenlendigini ve sinif ögretmenliginin her yönüyle tartisildigini ifade etti. Günes, sempozyumla daha nitelikli bir egitim amaçladiklarini da kaydederek, “Sinif ögretmenligi egitimine yönelik bilimsel çalisma, uygulama ve deneyimleri paylasacagiz. Bu alanda çalisan akademisyen, ögretmen ve ögrencileri bir araya getirerek bilimsel ve sosyal etkilesimi üst düzeyde tutmaya çalisacagiz. Bu isbirligi ve esgüdüm ile birlikte alana yeni bakis açilari ve çalisma alanlari kazandirmayi amaçliyoruz.” diye konustu.

Kapanis Oturumunda Öneriler Sunuldu

Sempozyumun son gününde gerçeklestirilen 91. oturumda genel bir degerlendirme yapilarak öneriler sunuldu. Burada ilk olarak konusan Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Hayati Akyol, ögretmenlik egitiminde birçok sorun oldugunu söyledi. Akyol, “Genel olarak degerlendirdigimizde aslinda istedigimiz gibi bir ögretim gerçeklestiremiyoruz. Uygulama alanlarinda yetersizliklerimiz var. Bunlarin yaninda ilkokullarda ilk 5 yil sinavsiz geçilmelidir. Ilkokula giden çocuklarimiz sinav kaygisindan uzak, hayati test etmelidir. Bir önemli konu da ögretmen açigi kadar ögretmen adayinin üniversitelere alinmasidir. Bu sekilde olursa daha nitelikli bir ögretimin de önünü açmis oluruz.” seklinde konustu.

Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Firdevs Günes de, gerçeklestirilen sempozyumun, sinif ögretmenligi ve Türkiye’nin gelecegi için önemine degindi. Günes, 1994 yilindan bu yana sinif ögretmenligi alaninda önemli isler yapildigini ifade etti.

Üç gün süren sempozyumda 928 kisi tarafindan 336 bildiri, 32 atölye çalismasi ve 17 poster bildiri sunuldu. Sempozyum boyunca 14 salonda 91 oturumun yani sira 4 konferans ve 5 panel gerçeklestirildi